fbpx
  • Home
  • Tweederangs burgerij deel III

Tweederangs burgerij deel III

Write a comment

almost under water

Ik heb het hier al vaker gehad over dat ik mij niet altijd serieus genomen voel en soms zelfs achtergesteld tegenover de valide mens. En dan met name om de manier waarop er met mij omgegaan wordt omdat ik nou eenmaal hulpbehoevend ben.

Zo ook nu. Ik bel op 7 juni jl om een afspraak te maken voor groot onderhoud aan mijn rolstoel met mijn hulpmiddelenleverancier. Ik wil graag voor de zomer écht begint zorgen dat mijn rolstoel tip top is als ik straks in de vakantie grote tochten ga maken de weide wereld in.

Soort van jaarlijkse apk alleen dan eens in de 4 jaar want sinds 2017 is hier nog nooit standaard onderhoud uitgevoerd. Er is wel altijd standaard (te laat) gereageerd op problemen die ik had of ik werd doorverwezen naar de fabrikant van het hulpmiddel omdat ze het toch niet zelf konden repareren. Standaard is in mijn geval dus gewoon kak dus acht jezelf bijzonder als je andere ervaringen hebt.2021 06 13 16.44.01

Afijn, die afspraak was vandaag tussen 12.00u en 18.00u. Ware het niet dat ik om iets voor half 2 gebeld werd om te zeggen dat de monteur vandaag niet meer komt. Of er een nieuwe afspraak kan komen.

Achteraf bedenk ik pas dat ik haar had moeten vragen of ze zelf hiervoor ook een vrije middag plant, omdat ik nou eenmaal niet veel dingen op één dag kan handelen. Maar ik heb gewoon de afspraak verzet, ik ben er gewoon zelf ingestonken!

Mijn man zegt nu, dat de monteur waarschijnlijk volgende week ook niet alle onderdelen in de auto heeft liggen, ook al heb ik ze doorgegeven. Het was natuurlijk ook wel een errug lange lijst die ik heb.

Ben ík nog een voordeel-van-de-twijfel type die zich dat helemaal niet voor kan stellen maar ja ik heb natuurlijk helemaal niet een standaard rolstoel zoals de hulpmiddelenleverancier ze het liefst uitgeeft en van mijn voorzetwiel hadden ze al helemaal nooit gehoord. Dus geef ik mijn mán het voordeel van de twijfel…

De gemeente echter geeft maandelijks een hoop geld uit aan deze hulpmiddelenleverancier waardoor je zou denken dat de service overeenkomstig zou zijn.. ehmmm…

Dat ligt anders. Waar zij waarschijnlijk van de autogarage verwachten dat ‘ sochtends brengen ‘s avonds halen betekent “want daar betaal ik toch voor” geldt dat niet voor onze lijn. Wij betalen namelijk niks, er wordt vóór ons betaald. Dat zij daar dan een goedbelegde boterham van kunnen eten wordt nergens terug aan ons gekoppeld, want raar of niet, het is óók van onze belastingcenten, wij hebben er niet om gevraagd om daar iets voor terug te wilen krijgen

Stay safe mensen, je weet nooit voor wie of wat je in de toekomst nog dankbaar moet zijn!

daan handtekening klein

Volgende week in reprise: “#regelhet, hoe de beloftes van Hugo de Jonge niet nagekomen konden worden bij iedereen”

Oh en ik heb ook nog mijn laatste filmpje in de BiGo saga! Enjoy!

handicap, rolstoel, TOB, waanvanmijndag

  • Hits: 126
schrijf hier iets...
karakters over.
log in met ( Registreer ? )
of geef een reactie als gast
Reactie laden... de reactie wordt vernieuwd binnen 00:00.

schrijf als eerste een reactie.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte wat er hier gebeurt!


© DaPowerrr. All rights reserved.